Τα φωτογραφικά "παιχνίδια" του Αχιλλέα Νάσιου

 Νιώθω την ανάγκη να γράψω δυο λόγια για τον Φίλο Δάσκαλο - Φωτογράφο Αχιλλέα Νάσιο, κάτι αυθόρμητο και πηγαίο που προκύπτει από την πρόσφατη γνωριμία μας μέσω διαδικτύου, αλλά και την εμπειρία μου από τα φωτογραφικά μας "παιχνίδια" που συνεχίζονται.

Τον Αχιλλέα τον γνώρισα τους τελευταίους μήνες του 2020, όταν παρουσίασε τη δουλειά του στη διαδικτυακή συνάντηση της φωτογραφικής ομάδας PHOTOPIA της οποίας είμαι μέλος. Είχα διαβάσει επίσης διάφορες συνεντεύξεις του και κείμενα που αναφέρονταν σε αυτόν σε διαδικτυακά περιοδικά. Μου έκανε αμέσως εντύπωση ο τρόπος που είχε για να σου τραβά την προσοχή... Γινόταν ένας από την ομάδα που ήξερε κάποια πράγματα παραπάνω για το θέμα της συζήτησης, και που αυτά είχε διάθεση να τα μεταδώσει σε όσους έδειχναν ενδιαφέρον για να μάθουν, απλά, φιλικά, με ενδιαφέρον, ευγένεια και ευκρίνεια, μακρυά από ακαδημαϊκή η δασκαλίστικη προσέγγιση.

Στο κάλεσμα του για συμμετοχή σε διάφορα φωτογραφικά παιχνίδια,έδειξα αμέσως ενδιαφέρον και την πρόθεση μου να είμαι μέσα σε αυτά, γιατί το νέο, το άγνωστο, η συλλογική και ομαδική δουλειά, η σύμπραξη και συνέργεια είναι στοιχεία που με συγκινούν και κίνητρα για να συνεχίζω δημιουργικά κάθε μου δραστηριότητα.

Συμμετείχα και συμμετέχω λοιπόν ακόμα, σε φωτογραφικά παιχνίδια κυρίως με άλλους φίλους από την Photopia. Έχουν να κάνουν με φωτογραφία και κείμενο (ΕΙΚΟΝΟΛΟΓΟΙ) όπου, μια ομάδα από 5 παίχτες εμπνέεται από την εικόνα ενός της ομάδας, και "απαντάει"  με ενα μικρό κείμενο. Φωτογραφία και κείμενο σαν ενα ενιαίο έργο, αναρτάται στον ιστότοπο Hocus Photus. Γίνεται επίσης ενα φωτογραφικό παιχνίδι διαλόγου και "συνομιλίας" δυο φωτογράφων, όπου ξεκινά ο ένας με μια φωτογραφία του στην οποία απαντά ο άλλος, δημιουργώντας έτσι μια ιστορία με 10 φωτογραφίες.

Για μένα επίσης, υπήρξε πηγή έμπνευσης και συνέργειας αφού ξεκίνησα την οργάνωση δικών μου φωτογραφικών παιχνιδιών (μετά από σχετική ενημέρωση στον Hocus Photus) με φίλους μου,  παρουσιάζοντας τη δουλειά αυτή στην ιστοσελίδα μου Φωτογραφία

Έχω την αίσθηση ότι είμαι "καλός μαθητής"  γιατί με εμπνέει ένας καλός δάσκαλος! Όσο και αν δεν του αρέσει να τον αποκαλούν έτσι, ο Αχιλλέας, έχει τη στόφα γνήσιου δασκάλου  που τον ενδιαφέρει να μεταδώσει τη γνώση, να προτρέψει και να δώσει κίνητρα για συνεργατικότητα,  που τον ενδιαφέρει τελικά ο άνθρωπος και η εξέλιξη του. Όλα αυτά τα κάνει με μια επαγγελματική συνέπεια, ακρίβεια και ανιδιοτέλεια, χωρίς καμία άμεση οικονομική απολαβή!

Από το φωτογραφικό μας παιχνίδι: Αχιλλέας Νάσιος+Γιώργος Βασιλειάδης

"Η φωτογραφική δυνατότητα είναι η μοναδική μας ευκαιρία να βιώσουμε την υλικότητα του βλέμματος. Η όρασή μας είναι μια εξαιρετικά ευαίσθητη κεραία προς τα έξω, ενώ το βλέμμα κατευθύνεται προς τα μέσα. Κάνοντάς το αυτό, αποκτάμε μία επιπρόσθετη δυνατότητα παρατήρησης του εαυτού μας και συνεπώς και του κόσμου."


 Αχιλλέας Νάσιος

Συνέντευξη του Αχιλλέα Νάσιου  στην Μαρία Σπανουδάκη στο photologio  

https://anikon.org/
https://hocusphotus.com/
https://photogames.tk/achilles-nasios-games/
https://imperfectid.com/

 Φωτογραφία εξωφύλλου Ευγενία Αραβαντινού